Youtubeando me encontré este video, ya lo he visto en varios blogs, y es que por lo menos a mí me pone a sudar las manos y siento el vació con cada balanceo, mírenlo, ¿igualito al columpio que teníamos de niños verdad?.
-¿Quién se anima?-
Youtubeando me encontré este video, ya lo he visto en varios blogs, y es que por lo menos a mí me pone a sudar las manos y siento el vació con cada balanceo, mírenlo, ¿igualito al columpio que teníamos de niños verdad?.
-¿Quién se anima?-
Lavado de cara de MasterCard
por : Jesús Maturana: 09 Nov 2008, 11:45
MasterCard Worldwide es una sociedad anónima que cotiza en la Bolsa de Nueva York. MasterCard es también una marca de tarjetas de crédito y de débito. A día de hoy se ha anunciado el cambio de nombre de su línea de tarjetas, pasando a llamarse MasterCard Worldwide y cambiando también el logo de la marca.
MasterCard Worldwide fue originalmente creada por el United Bank of California y posteriormente se alió con otros bancos entre los cuales están First Interstate Bank, banco Wells Fargo, Crocker National Bank y el California First Bank. Su línea de tarjetas MasterCard son ofrecidas por una gran cantidad de bancos de forma internacional.
Trabaja por tanto en España y en gran número de países sudamericanos y ha llevado últimamente una interesante publicidad a la televisión y otros medios en la que el eslógan es “Hay ciertas cosas que el dinero no puede comprar, para todo lo demás existe MasterCard“.
A día de hoy se ha anunciado un cambio en la rama de la empresa dedicada a las tarjetas de crédito y débito y van a comenzar a usar un nuevo logo y nombre, dado que ahora pasarán a nombrarse como la empresa principal: MasterCard Worldwide. Os dejamos una evolución de los logos de la empresa con el paso de los años y lo que será el próximo logo:
Personalmente me parece confuso y muy tosco el nuevo logo, creo que con el acceso que tienen a las mejores agencias del mundo podrían diseñar algo mejor.
Creo que ya está bien hablar de política, ya escribí un post con mi “análisis” del porqué de los resultados de las campañas en Estados Unidos que dieron por ganador a Barack Obama; ahora como lo dije en la PDTA del mismo quiero hablar acerca de la campaña tras la campaña, hablo de la campaña de Barack Obama, específicamente de toda esa maquinaria de marketing que se puso en marcha y para mí aportó el 90% del triunfo del nuevo presidente de los E.U.
Así que por un momento hablaré del mundo de la política sin política; y es que a todos nos sorprendió el despliegue informativo, mediático y comunicacional que realizaron los integrantes del equipo de Obama, el uso del Mobile Marketing, Marketing Viral, Web 2.0, Creación de Marca, Recordación, en fin, todas las etapas, diría yo que se podría escribir un libro de Creación y Posicionamiento de Marca según Barack Obama, o bueno, su equipo de campaña; pero miremos a fondo que factores o decisiones se tomaron tras esa maquinaria de marketing.
Antes que nada según he leído que el Partido Demócrata ha sido mas liberal en todos los aspectos que los Republicanos, incluyendo esto la metodología de las campañas políticas, lo cual a hoy no es un secreto, sin embargo los medios usados si son novedad ya que explotaron todas las herramientas técnicas y tecnológicas que tenían a la mano y que en muchas ocasiones no representaban mayores gastos, llegando a recaudar mas de 600 millones de dólares en donaciones.
Con suscripciones vía e-mail, alertas vía celular, mensajes enviados en zonas Wi-fi, posicionamiento en las principales páginas web del momento como lo son youtube, Facebook o Myspace demostró que no solo será conocido por su juventud, 47 años, sino por su pensamiento fresco y abierto a las nuevas tecnologías; eso sin mencionar el apoyo público que le manifestaron magnates como Bill Gates o los creadores de Google.
Una campaña llena de ingredientes que acercaron al candidato menos opcionado (en un principio) en el primer presidente que recauda 600 millones de dólares en donaciones, se presenta con propuestas totalmente nuevas, rompe esquemas y sin sonar racistas, es negro.
Espero que este súper análisis les haya gustado, sin embargo les recuerdo que aún soy un amateur en todos estos temas.
Ya se vislumbran los países candidatos a organizar los juegos olímpicos en el 2016, pero mientras se toma esa decisión comparto con ustedes los logos de los países candidatos.
Sin duda unos diseños espectaculares, habrá que ver cual se convierte en el oficial.
Bueno, navegando ando y llegué a está página, en donde se encuentran 50 ejemplos de los mejores rediseños, es tan textual que lo copio y lo pegó (no tendría sentido reescribir todo esto).
50 Stunning Examples of a great redesign: My Top Picks
A run down of a collection of my favourite redesigns in recent years
A redesign can be worth its weight in gold if you get it right. There is a thin line between freshening up your design, and taking a step backwards with a redesign. Sometimes a redesign can be subtle and simple, and other times it can be a huge re-vamp of a company and it’s goals. Here’s a look at some of my favourite re-designs in no particular order.
01. AT&T Inc.
This is an ideal example of how a subtle upgrade can make a huge difference.
02. BP Garage
A completely different direction and modern feel. A huge improvement!
03. Sprint
Looking at the old sprint logo it’s obvious a re-design was needed.
04. Mindshare
A great find via Brand New. Great use of colours & typography.
05. Mustang 2010
The current 2009 Logo, compared to 2010. Subtle improvements, but wow so much more aggression! Source: AutoBlog.
06. Adobe Photoshop CS4
Adobe has come a long way in a short time, I like the way things are going.
07. Discovery Channel
Probably one of my favourites. Really love the placement of elements.
08. Fanta
The old can really does look dated compared to the new look.
09. Johnsons Baby
Not one of the obvious choices, but I love the softer approach.
10. Fiat Bravo
Yeah that’s right, a car made it into the list. A great example of a successful redesign, and Fiat’s recent sales figures prove it. Plus I drive this car, so a very biased choice!
11. Steinlager
I hate lager, but if you presented me with this… It’d be rude to say no.
12. Applebee’s
Great example of a redesign where the concept stays similar but the execution is on a completely different level.
13. Firefox / Firebird
A name change, and a great leap forward. Time really is a healer.
14. QVC
A huge Brand, and a major revamp. And a much needed one.
15. Vauxhall
A UK car maker with a new, more prominent identity. I like the old one, its clean and not much is wrong with it. But the new logo reflects more on a new company direction and style of their cars.
16. MSNBC
A fresher look, more open and less in your face. Works well I’d say!
17. Ford
Yep, more cars related stuff. But a much deserved mention here.
18. Ford Fiesta
Sticking with Ford, their new style Fiesta really is a beauty.
19. The BBC
One of the most recognizable UK brands, good job it looks great then.
20. Direct TV
The same concept, shape and fonts. Just better.
21. Barack Obama
What a difference a year makes. The 2007 site compared to the ‘08. Probably one of the best website re-designs around right now.
22. Grooveshark
David Pache, this guy knows how to redesign a brand identity.
23. BusinessWeek
Simpler, Bolder, Cleaner. A successful redesign in my book.
24. Viget Labs
It is amazing how far we’ve all come in terms of web design in just a few years, Viget is a great example of this.
25. Toys”R”Us
A much more playful typeface and colour scheme. I found this via a great article on Logo Design Love: 10 Sucessful Logo redesigns.
26. Seat Leon
The old model wasn’t hideous, it’s only after you see the new model you start to believe it is. A truly amazing revamp, hats off to Seat design team!
27. N Design Studio
How to flip your website into an iconic design, courtesy of Nick La.
28. The BBC website
Words cannot describe how much I hated the old design. The new site really is something for the BBC to be proud of.
29. Wordpress.org
A much more engaging and approachable design from Wordpress.
30. Microsoft
Making something out of nothing, and doing it well. Microsoft.
31. MailChimp
I dare you to find a better looking mascot. A huge improvement, but a much needed one I must say, the new chimp really does have that “cute-factor”
32. CNET
A subtle update, and you know I love subtle. Beautiful end result.
33. Wembley Stadium
When updating something so Iconic, you need to make something just as iconic. I’d say a job well done on this one.
34. Apple iPod
Advanced technologies and production methods sure do look good.
35. The Simpsons
Right? Now you’re including cartoons… This list is crazy! Maybe so, but this has to go down as the redesign I’m most glad of.
36. XBOX
A new direction with the XBOX design, colours shapes etc are a huge leap in the right direction.
37. Design Shard
With a growing blog it’s important to design for the needs of your visitors. Max does a great job here on Design Shard.
38. KFC
Colonel Sanders is looking better in his old age. A cleaner look.
39. Walmart
A more modern feel to a logo which was showing its age.
40. Envato
A sleeker looking logo really can help kick off your re-branding.
41. Best Buy
A logo which is more fitting to the company & its products.
42. Macmillan
A great bold move by MacMillan Cancer care charity, but one that works really well and a very recognizable brand now.
43. Holiday Inn
Quite possibly my favourite, something about this is just so welcoming. Which is good for a Hotel company right!
44. British Telecom
I have no idea what that guy is blowing into, and I don’t want to know. Needless to say the new logo represents a more dynamic company, with more to offer than just horn blowing.
45. Vicks
The old logo very possibly was made in MS Word. You’d struggle to make the new one in Word, so I like it!
46. Fuel Your Creativity
Adelle really has put a lot of thought into her new logo, and it really has paid off. The new logo has a much more lasting impact.
47. Amazon
For an online store like Amazon the old logo didn’t really fit. The updated version looks better in both web and print.
48. Virgin Media
Not really a redesign, more of a buy-out and brand build. Never-the less it was a refreshing moment for customers like myself!
49. Macbook Pro
Top to bottom glass front, one solid aluminium base and you’ve got yourself a pretty Macbook Pro.
50. HP
I’ve not actually seen this used anywhere but adverts. But I really like it!
Como ven todas las marcas han mostrado una marcada evolución, la verdad no conocía la de Discovery Channel, y veo que no está la de Pepsi que compartí con ustedes hace dos post, ¿bastante interesante verdad?.